Co zrobić z komunikatem "Nieudana próba rozpalania kotła. Opróżnij popielnik"?

Na kotle na pellet Smart Fire wyskakiwał komunikat proszę opróżnić ,,popielnik,,. Opróżniłem go, włączyłem kocioł ponownie i znowu wyskakiwał ten sam komunikat, po czym wyjąłem wtyczkę z gniazda i włożyłem ja z powrotem i komunikat zniknął. Piec normalnie działa . Co mam z tym zrobić?


W regulatorach kotłów na pellet Smart Fire występuje alarm o treści: "Nieudana próba rozpalania kotła. Opróżnij popielnik". Tak, jak wskazuje pierwsze zadanie komunikatu alarmu, informuje on o nieudanej próbie rozpalania kotła.

Przy każdej nieudanej próbie rozpalania kotła, do popielnika zrzucany jest ładunek paliwa użyty podczas tej próby. Gdyby paliwo to pozostało w popielniku, istniałoby ryzyko możliwości jego niekontrolowanego zapłonu podczas pracy kotła - stąd w treści alarmu informacja o konieczności opróżnienia popielnika.

Aby zweryfikować przyczynę, należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności, czy nie zabrakło paliwa. Jeśli zabrakło, to po uzupełnieniu paliwa uruchomić rozpalanie kotła 3-4 razy, aż rura podajnika zostanie całkowicie zapełniona.

Jeżeli nie zabrakło paliwa to należałoby także sprawdzić, czy nie przekroczono maksymalnej temperatury kotła i nie zostało wybite zabezpieczenie termiczne STB. W tym celu odkręcić czarną plastikową osłonę, znajdującą się z tyłu kotła i wcisnąć przycisk celem resetu STB. Jeżeli kocioł nadal się nie rozpala, zachęcamy do zamówienia rozmowy (https://www.hkslazar.pl/zamow-rozmowe) celem telefonicznej weryfikacji przyczyny nierozpalania kotła.

Nowoczesne urządzenia grzewcze HKS Lazar

Nowoczesne urządzenia grzewcze

Artykuły

Naturalny czynnik chłodniczy propan R290

Powietrzne pompy ciepła są rozwiązaniem coraz częściej stosowanym w różnorodnych typach budynków. Jedną z głównych przyczyn ich popularności jest optymalizacja kosztów ogrzewania.

czytaj
Pellet ON - Chcesz ogrzewać swój dom PELLETEM?

Chcesz to robić oszczędnie i wygodnie? Na co zwrócić uwagę? To musisz wiedzieć!

czytaj

FAQ

Na panelu pojawił się komunikat "Brak transmisji ", co to znaczy i co trzeba zrobić?

Komunikat "Brak Transmisji" wyświetlany na Panelu Wyświetlacza oznacza brak poprawnego połączenia i/lub komunikacji z Modułem A regulatora kotła. W takim przypadku należy: zresetować...

czytaj
Co to jest kalibracja zasobnika na pellet i jak ją wykonać?

Procedura kalibracji umożliwia regulatorowi kotła na pellet wyznaczenie czasu pracy podajnika pomiędzy rozpoczęciem kalibracji przez wybór opcji "Poziom paliwa 100%", a zakończeniem kalibracji...

czytaj
Zgłoś: Rozruch / Przegląd / Awaria

Znajdź na stronie:

Wpisz szukaną frazę:

Wybierz swój język:

Choose your language:

Polski Angielski Niemiecki Francuski

Skontaktuj się z nami

+48 32 47 57 123 Zamów rozmowę sekretariat@hkslazar.pl Przejdź do kontaktu
Oblicz jakiej mocy pompę ciepła potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę
Oblicz jakiej mocy kotła na pelet potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę

Jak kupić produkty HKS Lazar?

Wpisz swoją miejscowość w poniższej rubryce a nasz doradca klienta udzieli Ci dodatkowych informacji oraz przeprowadzi przez proces zakupowy.

Twoja miejscowość:

Zamów rozmowę

Zostaw nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy do Ciebie!

Zamów rozmowę
Oblicz jakiej mocy pompę ciepła potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę
Oblicz jakiej mocy kotła na pelet potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę
Zatrudnimy serwisanta.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji na stronie: Polityka prywatności.