Na kotle na pellet Smart Fire wyskakiwał komunikat proszę opróżnić ,,popielnik,,. Opróżniłem go, włączyłem kocioł ponownie i znowu wyskakiwał ten sam komunikat, po czym wyjąłem wtyczkę z gniazda i włożyłem ja z powrotem i komunikat zniknął. Piec normalnie działa . Co mam z tym zrobić?
W regulatorach kotłów na pellet Smart Fire występuje alarm o treści: "Nieudana próba rozpalania kotła. Opróżnij popielnik". Tak, jak wskazuje pierwsze zadanie komunikatu alarmu, informuje on o nieudanej próbie rozpalania kotła.
Przy każdej nieudanej próbie rozpalania kotła, do popielnika zrzucany jest ładunek paliwa użyty podczas tej próby. Gdyby paliwo to pozostało w popielniku, istniałoby ryzyko możliwości jego niekontrolowanego zapłonu podczas pracy kotła - stąd w treści alarmu informacja o konieczności opróżnienia popielnika.
Aby zweryfikować przyczynę, należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności, czy nie zabrakło paliwa. Jeśli zabrakło, to po uzupełnieniu paliwa uruchomić rozpalanie kotła 3-4 razy, aż rura podajnika zostanie całkowicie zapełniona.
Jeżeli nie zabrakło paliwa to należałoby także sprawdzić, czy nie przekroczono maksymalnej temperatury kotła i nie zostało wybite zabezpieczenie termiczne STB. W tym celu odkręcić czarną plastikową osłonę, znajdującą się z tyłu kotła i wcisnąć przycisk celem resetu STB. Jeżeli kocioł nadal się nie rozpala, zachęcamy do zamówienia rozmowy (https://www.hkslazar.pl/zamow-rozmowe) celem telefonicznej weryfikacji przyczyny nierozpalania kotła.