FAQ - najczęściej zadawane pytania

Aby ułatwić Państwu poruszanie się po naszej stronie, zdecydowaliśmy się umieścić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w jednym miejscu. Jeżeli poniżej nie znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie dotyczące kotłów HKS Lazar, zapytaj nas tu i teraz:

zadaj nam pytanie



Czy na okres letni wybieramy pellet z kotła do zera i czy w ślimaku może pellet zostać?

Najlepiej, żeby kocioł na pellet SmartFire pracował cały czas.

Natomiast jeśli będzie miał przestój przez okres lata, to wybieramy pellet do zera i z zasobnika, i ślimaka.

Czy zastosowanie bufora ciepła razem z kotłem na pellet przyniesie oszczędności w zużyciu pelletu?

Zastosowanie bufora ma odzwierciedlenie w ilości spalanego paliwa. Przede wszystkim kocioł pracuje stale z mocą 100% do czasu uzyskania ustawionej temperatury w buforze. Moc 100 % to optymalne warunki pracy urządzenia, gdzie jego sprawność jest największa. Ilość cykli załączenia kotła również spada, ponieważ sterowanie pilnuje tylko temperatury bufora i po jej osiągnięciu kocioł się wygasza. Bufor sprawdza się szczególnie z instalacją podłogową lub mieszaną. Zasada jest prosta, im mniejszy parametr zasilania instalacji CO tym lepiej - oszczędniej.

Kocioł na pellet Smart Fire w standardzie obsługuje sterowanie buforem.

Nie grzaje się woda CWU na trybie letnim. Temperatura wody nie wzrasta.

Co może być przyczyną nie grzania wody CWU na trybie letnim w Smartfire 15kw? Temperatura wody nie wzrasta. W trybie zimowym wszytko pracuje prawidłowo.


Jeżeli zbiornik CWU ma powyżej 230L to będzie znajdował się za zaworem termostatycznym. W takim przypadku ustawienie trybu lato skutkuje wyłączeniem pompy kotła na pellet i brakiem nagrzewania zasobnika CWU. Aby pompa kotła zaczęła działać w trybie lato i nagrzewać wodę użytkową, należy wejść w ustawienia serwisowe > ustawienia CO i CWU > Wymiennik ciepła i wybrać opcję "Tak". Drugą przyczyną możne być posiadanie bufora w instalacji grzewczej. Należy wtedy sprawdzić gdzie znajduje się zbiornik CWU. Jeżeli jest on wpięty za buforem, to należy wejść w ustawienia serwisowe > ustawienia CO i CWU >Źródło ciepła CWU i wybrać opcję "Bufor".

Jak wyłączyć piec na pellet Smart Fire?

Aby poprawnie wyłączyć kocioł na pellet Smart Fire, należy wcisnąć przycisk wyłączania, a następnie powinna zostać wyświetlona wiadomość "Wygaszanie na żądanie" oraz rozpocznie się procedura wygaszania, w trakcie której będzie pracował wentylator. W celu całkowitego wypalenia pozostałego w palniku pelletu . Następnie otworzy się ruszt w celu zrzucenia popiołu z palnika do popielnika. Po zakończeniu procedury kocioł zostanie wyłączony. Jeżeli po wciśnięciu przycisku wyłączania kocioł jest nadal w trybie pracy, to mógł wystąpić brak transmisji pomiędzy ekranem a sterownikiem kotła. W takim przypadku należałoby odłączyć kocioł z zasilania, odczekać kilka sekund i zasilić go ponownie.

Ile pelletu spala kocioł SmartFire + sonda lambda?

Spalanie zależy od wielu kwestii, m.in. od zapotrzebowania na ciepło i kaloryczności paliwa.

Kocioł spali taką ilość pelletu jaka będzie potrzebna, aby osiągnąć nastawione parametry.

Kotły SmartFire posiadają jedną z najwyższych sprawności na rynku, świetnie modulują swoją moc dostosowując ją do aktualnego zapotrzebowania.

Poprawę spalania oraz oszczędności zapewnia również sonda lambda (w standardzie w pakiecie exclusive) automatycznie ustawiając pracę wentylatora, stale utrzymując najlepsze parametry spalania, dzięki czemu uzyskujemy najwyższą możliwą sprawność oraz niską emisję. Szybko i precyzyjnie reaguje na zmieniające się parametry typu ciąg kominowy czy ciśnienie atmosferyczne.

Jak podłączyć moduł ecoNET300 (WiFi) do kotła na pellet SmartFire

Aby dokonać podłączenia modułu ecoNET300 (WiFi) w piecu na pellet SmartFire, należy:

  1. Zdjąć przednią maskownicę pieca i odpiąć kostkę gniazda G1, odpowiadającą za sterowanie ekranem dotykowym. Przy zdejmowaniu maskownicy należy uważać aby nie wyrwać przewodu ekranu dotykowego.
  2. Następnie do gniazda G1 należy wpiąć adapter dołączony do zestawu. Do wspomnianego adaptera należy wpiąć odłączoną uprzednio kość panelu sterującego oraz wtyczkę interfejsu ecoLINK2, który również znajduje się w zestawie.
  3. Końcówkę USB interfejsu ecoLINK2 należy wyprowadzić od spodu pieca i wpiąć do modułu ecoNET300.
  4. Po połączeniu pieca z modułem ecoNET300 należy założyć z powrotem przednią maskownicę i podłączyć moduł do źródła zasilania.
  5. Następnie należy podążać zgodnie z instrukcją zawartą w zestawie, w celu podłączenia modułu do internetu.

Jak jest najlepiej dla pieca na pellet Smartfire, żeby wchodził w nadzór po osiągnięciu zadanej temperatury w pokoju, czy żeby pracował cały czas i wygaszal się tylko na czyszczenie?

Jeżeli jest to instalacja bez bufora, wówczas najbardziej ekonomiczna będzie ciągła praca z modulacją mocy kotła. Oczywiście, jeżeli zapotrzebowanie na moc grzewczą spadnie poniżej minimalnej mocy kotła wówczas kocioł osiągnie temperaturę zadaną i przejdzie w tryb NADZORU.

Jeżeli kocioł pracuje z ustawieniami domyślnymi, wówczas wszystkie mechanizmy wymuszające okresowy postój kotła są wyłączone i kocioł powinien wstrzymywać pracę tylko w sytuacji osiągnięcia temperatury zadanej i czyszczenia.

W przypadku gdy, któryś z mechanizmów wymuszających postój kotła został włączony - należy go wyłączyć. Zazwyczaj użytkownicy korzystają z poniższych mechanizmów, które można wyłączyć w następujący sposób:

MENU >> Praca według harmonogramu >> Włączenie = NIE

MENU >> Ustawienia serwisowe >> Ustawienia Kotła >> Blokada od termostatu = NIE

Co zrobić z komunikatem "Nieudana próba rozpalania kotła. Opróżnij popielnik"?

Na kotle na pellet Smart Fire wyskakiwał komunikat proszę opróżnić ,,popielnik,,. Opróżniłem go, włączyłem kocioł ponownie i znowu wyskakiwał ten sam komunikat, po czym wyjąłem wtyczkę z gniazda i włożyłem ja z powrotem i komunikat zniknął. Piec normalnie działa . Co mam z tym zrobić?


W regulatorach kotłów na pellet Smart Fire występuje alarm o treści: "Nieudana próba rozpalania kotła. Opróżnij popielnik". Tak, jak wskazuje pierwsze zadanie komunikatu alarmu, informuje on o nieudanej próbie rozpalania kotła.

Przy każdej nieudanej próbie rozpalania kotła, do popielnika zrzucany jest ładunek paliwa użyty podczas tej próby. Gdyby paliwo to pozostało w popielniku, istniałoby ryzyko możliwości jego niekontrolowanego zapłonu podczas pracy kotła - stąd w treści alarmu informacja o konieczności opróżnienia popielnika.

Aby zweryfikować przyczynę, należałoby sprawdzić w pierwszej kolejności, czy nie zabrakło paliwa. Jeśli zabrakło, to po uzupełnieniu paliwa uruchomić rozpalanie kotła 3-4 razy, aż rura podajnika zostanie całkowicie zapełniona.

Jeżeli nie zabrakło paliwa to należałoby także sprawdzić, czy nie przekroczono maksymalnej temperatury kotła i nie zostało wybite zabezpieczenie termiczne STB. W tym celu odkręcić czarną plastikową osłonę, znajdującą się z tyłu kotła i wcisnąć przycisk celem resetu STB. Jeżeli kocioł nadal się nie rozpala, zachęcamy do zamówienia rozmowy (https://www.hkslazar.pl/zamow-rozmowe) celem telefonicznej weryfikacji przyczyny nierozpalania kotła.

Czy to normalne, że kocioł na pellet Smart Fire nie dobija do zadanych 75 stopni?

Praca kotła na pellet HKS Lazar opiera się na modulacji mocy. 75C jest maksymalną temperaturą przy której będzie on pracował w trybie PRACA. Po jej przekroczeniu przestanie generować energię cieplną i przejdzie w tryb NADZÓR. Temperatura 75C powinna być osiągana, gdy nie występuje odbiór ciepła lub zapotrzebowanie na nie jest niższe od mocy minimalnej kotła. Ze względów ekonomicznych chcemy, aby kocioł pracował jak najdłużej z jak najniższym stopniem modulacji mocy oraz aby jak najrzadziej się rozpalał. Względem temperatury kotła Smart Fire, musi być ona na tyle wysoka, aby zapewnić temperaturę wymaganą przez CWU oraz obiegi mieszaczy. Trzeba również uwzględnić konieczność utrzymania temperatury powrotu powyżej 55C, aby zawór TV zapewniający optymalną temperaturę powrotu podczas pracy kotła był otwarty.

Jeżeli chcemy zwiększyć temperaturę kotła Smart Fire, należy zmniejszyć wartość histerez H1 oraz H2, co spowoduje dłuższą pracę z wyższym stopniem modulacji mocy. Można zmniejszyć wartości histerez o połowę, czyli:

  • MENU >> Ustawienia Kotła >> Modulacja Mocy >> 50% Histereza H2 = 6C zamiast 12C;
  • MENU >> Ustawienia Kotła >> Modulacja Mocy >> 30% Histereza H1 = 3C zamiast 6C.

Dodatkowo, w razie potrzeby istnieje jeszcze możliwość korekcji dawki paliwa.

Jaki UPS - zasilacz awaryjny będzie odpowiedni dla pieca na pellet Smart Fire?

Dobierając moc zasilacza awaryjnego należy uwzględnić pobór prądu wszystkich elementów instalacji podłączonych do kotła: pomp, siłowników, wyposażenia dodatkowego kotła, itd. Najlepszą metodą doboru zasilacza awaryjnego jest pomiar maksymalnej mocy pobieranej przez kocioł wraz z podłączonymi do niego elementami instalacji. Maksymalny pobór mocy pobieranej przez kocioł na pellet HKS Lazar należy wyznaczać podczas trybu ROZPALANIA, w momencie uruchomienia zapalarki ceramicznej, przy pracujących wszystkich pompach. Można tego dokonać za pomocą prostych watomierzy wtykanych w gniazdko elektryczne. Dobór akumulatora należy dokonać na podstawie danych doborowych producenta danego zasilacza awaryjnego.

Z naszego doświadczenia wynika, że np. kocioł Smart Fire, wyposażony w instalację posiadającą 4 pompy (pobór prądu 0,5A każda) wymaga zasilacza awaryjnego o mocy nominalnej 1400VA.

Podczas zakupu zasilacza awaryjnego należy pamiętać, że:

  • musi on generować "czystą sinusoidę";
  • podczas doboru zasilacza interesuje nas moc ciągła, a nie chwilowa;
  • odradzamy stosowanie UPSów do komputerów w roli zasilacza awaryjnego dla kotła.

Na spodzie worka z pelletem często znajduje się pył. Czy stanowi on problem dla kotła na pellet Smaft fire?

Pył na spodzie worka z pelletem jest prawie zawsze, nie powinno być problemów. Jak będzie za duża ilość pyłu, to może zbierać się na spodzie zasobnika.

Czy to normalne, że podczas pracy, piec na pellet samoczynnie wchodzi w tzw. tryb "wygaszanie na żądanie"?

Podczas pracy pieca zauważyłem, że samoczynnie wchodzi w tzw. tryb "wygaszanie na żądanie", po czym ponownie się rozpala i pracuje ponownie. Po pewnym czasie ponownie wchodzi w tryb wygaszania na żądanie. Co jest tego przyczyną?


Wygaszanie na żądanie jest powodowane parametrem: czyszczenie palnika –> ikona miotły –> ustawiamy cykle czyszczenia.

Czy mieszacz może osiągać temperaturę wyższą niż zadaną?

Np. temperaturę mamy ustawioną na 45 stopni, ale czasem przekracza tą wartość, czy to jest ok?


Tak, może osiągać temperaturę wyższą od zadanej, jaki i niższą. Jest to związane z bezwładnością siłownika oraz ustawioną nie czułością mieszacza.

Jak ustawić pracę pieca w trybie nadzoru?

Piec w trybie nadzoru podnosi temperaturę np. do 74.5 stopnia. Czy można nastawić krótszy czas nadzoru? Podczas nadzoru chcąc rozpalić piec następuje wygaszenie i dopiero wtedy piec się rozpala. Temperatura zadana kotła 75, a mieszacza 50. W chwili wyłączenia pracy kotła temperatura wynosi 61.


Czas długości nadzoru można zmieniać za pomocą parametru:

MENU >> Ustawienia Serwisowe >> Ustawienia Kotła >> Nadzór >> Czas Nadzoru

Czas nadzoru należy dobierać indywidualnie pod kątem bezwładności instalacji wraz z kotłem. Na początek zalecamy nie schodzić z Czasem Nadzoru poniżej 5 minut. Ponadto, przy skracaniu długości trwania nadzoru, zalecamy częstsze wietrzenie palnika w nadzorze, poprzez ustawienie parametrów:

MENU >> Ustawienia Serwisowe >> Ustawienia Kotła >> Nadzór >> Przerwa podawania = 1 minuta

MENU >> Ustawienia Serwisowe >> Ustawienia Kotła >> Nadzór >> Wydłużenie pracy nadmuchu = 60 minut

W jaki sposób ustawić pomiar poziomu paliwa (pelletu), aby otrzymywać powiadomienia o jego niskim poziomie?

Służy do tego parametr: MENU >> Ustawienia Kotła >> Poziom Paliwa - ustawiamy w nim przy jakiej wartości kalkulowanego poziomu paliwa zostanie wyświetlone powiadomienie o niskim poziomie paliwa, np. 10%.

Gdy zadana wartość parametru Poziom Paliwa wynosi 0%, wówczas mechanizm kalkulacji poziomu paliwa jest wyłączony.

Należy pamiętać, że aby mechanizm kalkulacji poziomu paliwa działał poprawnie należy przeprowadzić jego >> Kalibrację<< !

Jaka powinna być średnica komina dla kotła na pellet?

Zalecana średnica komina to fi150. Czy komin o średnicy fi200 będzie powodował odczuwalne straty w postaci, zwiększonego zapotrzebowania na paliwo lub tym podobne?


Zastosowanie komina o średnicy 200 mm może powodować wzrost ciągu kominowego (podciśnienia) generowanego przez ten komin powyżej zalecanej wartości - 8Pa. Efektem pracy kotła z ciągiem kominowym większym od zalecanego, zwykle jest praca z podwyższoną temperaturą spalin, a co za tym idzie spadek sprawności urządzenia.

W przypadku komina o średnicy 200 mm zalecamy zmierzenie wartości ciągu kominowego (podciśnienia) generowanego przez ten komin. Jeżeli wartość ciągu waha się na poziomie 15-20Pa zalecamy zastosowanie regulatora ciągu kominowego, który pozwoli zbić wartość ciągu do ok. 10 Pa. Dzięki takiemu rozwiązaniu zredukowany zostanie ciąg kominowy, a urządzenie będzie w stanie pracować w optymalnych warunkach z nominalną sprawnością.

Na panelu pojawił się komunikat "Brak transmisji", co to znaczy i co trzeba zrobić?

Kiedy na panelu Pieca na Pellet pojawi się komunikat "Brak Transmisji" - Co to oznacza i co robić?

Komunikat "Brak Transmisji" na panelu wyświetlacza kotła na pellet może budzić niepokój, ale zazwyczaj jest to problem, który można szybko rozwiązać. Jest to sygnał o braku połączenia lub komunikacji z modułem A regulatora kotła.

Co oznacza komunikat "Brak Transmisji"?

Gdy na panelu wyświetlacza Twojego kotła na pellet pojawia się komunikat "Brak Transmisji", oznacza to, że doszło do problemu w połączeniu lub komunikacji między panelem a modułem A regulatora. Jest to ważny element systemu, który odpowiada za prawidłowe działanie i kontrolę pracy kotła.

Jak postępować w przypadku pojawienia się komunikatu?

  • Zresetuj regulator kotła, odłączając wygaszony kocioł od źródła zasilania elektrycznego na około 10 sekund.
  • Sprawdź, czy złącza przewodu łączącego Panel Wyświetlacza z Modułem A są poprawnie wpięte w odpowiednie gniazda.

Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, konieczne może być zgłoszenie awarii. Prosimy w takim przypadku o wizytę na stronie https://www.hkslazar.pl/serwis,awaria.html, aby zgłosić problem i umówić wizytę serwisanta.

Znaczenie regularnego serwisu i kontroli Kotłów na Pellet

Regularna kontrola i serwisowanie kotła na pellet są kluczowe dla zachowania jego sprawności i bezpieczeństwa użytkowania. Dlatego zalecamy regularne przeglądy techniczne, które pomogą uniknąć większych problemów i zapewnią długotrwałą i efektywną pracę urządzenia.

Stronę www HKS Lazar szukano po słowach kluczowych: piece na pellet brak transmisji, brak transmisji na panelu kotła na pellet, błąd kotła na pellet, serwis kotłów na pellet, jak zresetować kocioł na pellet, problem z piecem na pellet.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących obsługi i funkcjonowania Państwa kotła na pellet, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym działem technicznym, który z przyjemnością pomoże rozwiązać wszelkie problemy oraz odpowie na pytania. Czekamy pod adresem mailowym faq@hkslazar.pl oraz w wiadomości prywatnej na naszym fanpage: https://www.facebook.com/HKS.LAZAR/

Czy kocioł na pellet Smart Fire może przyjść w częściach i zostanie złożony na miejscu?

Kotły na pellet Smart Fire na miejsce inwestycji dostarczamy zawsze w całości. Jest to związane z odpowiednią logistyką, a także przed wyjazdem kocioł musi przejść kontrolę jakości, sprawdzane są napędy podajników, wentylatory, siłowniki, itp, dlatego musi byś skręcony. Kocioł można rozebrać przed wniesieniem do kotłowni na dwie części, tj. korpus wymiennika oraz zasobnik. Rozebranie zajmuje ok 40 min, można dla ułatwienia zrobić sobie dokumentację zdjęciową, to na pewno pomoże przy ponownym skręcaniu. Największym elementem będzie zasobnik kotła. Wymiary otworu drzwi dla 150/240 litrów 70 cm, dla zasobnika 440 litrów 85 cm.

Czy pompa ciepła powietrze-woda jest oszczędna?

Rosnąca popularność pomp ciepła nie jest podyktowana tylko i wyłącznie kwestiami związanymi z ekologią i wykorzystaniem odnawialnych zasobów energii. Istotnym czynnikiem są także względy ekonomiczne. Oszczędności płynące z wykorzystania pompy ciepła powietrze-woda są bardzo wyraźne w stosunku do zastosowania tradycyjnych kotłów na paliwa stałe. Należy też zwrócić uwagę na stosunkowo szybki zwrot kosztów inwestycji instalacji pompy ciepła oraz brak opłat związanych np. z emisją gazów.

Czy pompa ciepła HT 10 to produkt ekologiczny?

Tak. Wysokotemperaturowa pompa ciepła HT 10 powietrze-woda czerpie ciepło z naturalnych, odnawialnych pokładów energii. Ogrzewanie odbywa się w sposób bezemisyjny, a ponadto wykorzystane w pompie ciepła rozwiązania powodują, iż konieczność użycia dodatkowych źródeł ciepła została ograniczona do minimum. Trzeba także podkreślić, że czynnik chłodniczy pompy HT 10, tj. gaz R290 charakteryzuje się zerowym potencjałem niszczenia warstwy ozonowej oraz minimalnym potencjałem powstawania efektu cieplarnianego.

strona z 2
następna strona

Zadaj nam własne pytanie:

Jeżeli powyżej nie znalazłeś odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania dotyczące produktów HKS Lazar, zadaj nam je tutaj:





token


* - pola wymagane

Nowoczesne urządzenia grzewcze HKS Lazar

Nowoczesne urządzenia grzewcze

Artykuły

Internet w Kotłowni CO

Sterowanie kotłem C.O. przez Internet to nie tylko szpan!

czytaj
Samodzielny piec na pellet

Czysta wygoda, czyli w pełni zautomatyzowany kocioł pelletowy.

czytaj

FAQ

Czy pompa ciepła HT 10 to produkt ekologiczny?

Tak. Wysokotemperaturowa pompa ciepła HT 10 powietrze-woda czerpie ciepło z naturalnych, odnawialnych pokładów energii. Ogrzewanie odbywa się w sposób bezemisyjny, a ponadto wykorzystane w...

czytaj
Ile razy na dobę powinien średnio rozpalać się piec na pellet?

Czy jest uniwersalna ilość rozpaleń kotła na pellet w ciągu doby? Właściciele kotłów na pellet często zastanawiają się, jak często ich urządzenie powinno się rozpalać w ciągu doby....

czytaj
Zgłoś: Rozruch / Przegląd / Awaria

Znajdź na stronie:

Wpisz szukaną frazę:

Wybierz swój język:

Choose your language:

Polski Angielski Niemiecki Francuski Czeski

Skontaktuj się z nami

Przejdź do kontaktu Zamów rozmowę
Oblicz jakiej mocy pompę ciepła potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę
Oblicz jakiej mocy kotła na pelet potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę

Jak kupić produkty HKS Lazar?

Wpisz swoją miejscowość w poniższej rubryce a nasz doradca klienta udzieli Ci dodatkowych informacji oraz przeprowadzi przez proces zakupowy.

Twoja miejscowość:

Zamów rozmowę

Zostaw nam swój numer telefonu, a my oddzwonimy do Ciebie!

Zamów rozmowę
Oblicz jakiej mocy pompę ciepła potrzebujesz. Oblicz i otrzymaj darmową wycenę